Click Fraud Protection
ARLI - Produse Curatenie Profesionale - Uscatoare Maini, Odorizante, Cosuri Gunoi, Detergenti Profesionali
0 produse - 0 leiCoș

Clasificarea pensiunilor din România: Tot ce trebuie să știi despre condițiile oferite în funcție de numărul de margarete

15 Mai 2019
Clasificarea pensiunilor din România

Concepute pentru a putea oferi un feedback vizual instantaneu celui care se află în pragul deciziei de a alege o pensiune, margaretele, precum stelele unui hotel, reprezintă cea mai ușoară formă de a evalua calitățile unei astfel de locații din industria ospitalieră. Pensiunile, prin cea mai simplă definiție a lor, se referă chiar la ospitalitatea propriu-zisă, în sensul că imobilul unei familii sau al unei persoane devine un punct de cazare care poate pune la dispoziție o serie de facilități și servicii pentru a îmbunătăți confortul oaspeților.

Cu toate acestea, pensiunile sunt la rândul lor încadrate drept structuri de primire turistice, care dispun, de asemenea, de diverse forme de categorizare și evaluare a calității serviciilor.

„Structurile de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică se clasifică pe stele și respectiv, margarete în cazul pensiunilor turistice și agroturistice, în funcție de caracteristicile constructive, dotările și calitatea serviciilor pe care le oferă" Conform articolului 3 din capitolul al II-lea al Normelor Metodologice din 10 iunie 2013.

Acest act al normelor metodologice va constitui totodată și baza informațiilor care vor fi regăsite în cadrul acestui articol. În acest sens, pentru a putea înțelege cum sunt evaluate pensiunile, după ce criterii și la ce servicii te poți aștepta în funcție de numărul de margarete, cel mai bine este ca acestă informație să aibă o bază legală, reală și deja stabilită de către autoritățile responsabile.

În cazul pensiunilor, anexa 1.5 cât și specificațiile adiționale aduse prin anexa 1.5.1, pun la dispoziție un un barem concis și clar structurat, prin care îți poți evalua și singur serviciile pensiunii tale. Baremul constă în acordarea unor puncte de fiecare dată când una dintre facilitățile de pe listă sunt bifate, iar în momentul atingerii unui prag, se acordă o margaretă.

În continuare, în cadrul acestui articol vei putea vedea:

  • Ce tipuri de pensiuni există
  • Care sunt cerințele minime pe care trebuie să le îndeplinească pentru a funcționa,
  • Care sunt criteriile după care sunt acordate margaretele
  • La ce condiții te poți aștepta în funcție de numărul de margarete
  • Cum îți poți atesta și tu numărul de margarete pe care le are pensiunea ta și de ce documente ai nevoie

1. Clasificarea pensiunilor

Clasificarea pensiunilor din România

Sursă foto: Shutterstock.com

În ciuda faptului că există mai multe forme de primire turistică, pensiunile prin felul în care se raportează toți oamenii la această denumire pot fii confundate cu alte categorii. Astfel, în cazul pensiunilor, acestea pot fii de două feluri, în funcție de capacitate și de numărul de camere. În prezent, în România există 5944 de pensiuni oficial înregistrate, unde în acest număr se încadrează următoarele mari categorii:

  • Pensiunea turistică:
    • Capacitate de cazare de până la 15 camere,
    • Camerele pot totaliza un maximum de 40 locuri,
    • Funcționează în locuințele cetățenilor sau în clădire independentă,
    • Astfel de pensiuni asigură spații special amenajate pentru cazarea turiștilor și condiții de pregătire și de servire a mesei,
    • O pensiune turistică trebuie să fie amplasată pe o suprafață de cel puțin 1.000 m2 în suprafață construită împreună cu suprafața terenului din jurul construcției,

  • Pensiune agroturistică:
    • Capacitate de cazare de până la 8 camere,
    • Funcționează în locuințele cetățenilor dar și într-o clădire independentă,
    • Asigură în spațiile special amenajate, cazarea turiștilor cât și condițiile de pregătire și servire a mesei,
    • Oferă posibilitatea participării la activități gospodărești sau meșteșugărești,
    • Turiștilor li se oferă masa preparată din produse majoritar naturale din gospodăria proprie (inclusiv produse piscicole) sau de la producători/pescari autorizați de pe plan local,
    • Gazdele se ocupă direct de primirea turiștilor și de programul acestora pe tot parcursul sejurului pe care îl petrec la pensiune,
    • Oaspeții vor fi însoțiți în cadrul activităților gospodărești sau meșteșugărești în care vor fi implicați,
    • Amplasarea unor astfel de pensiuni agroturistice trebuie să fie pe o suprafață calculată prin înmulțirea numărului de camere cu 100m2
    • Locația trebuie să fie ferită de orice formă de poluare pentru a asigura bunăstarea și sănătatea oaspeților,
    • Desfășurarea activităților gospodărești și meșteșugărești trebuie să se desfășoare pe o suprafață de minim 1.000m2
    • Aceste activități se pot desfășura și în altă locație cu condiția ca aceasta să nu fie înafara ariei administrativ teritoriale de care aparține pensiunea,

Se poate observa astfel cum cele două tipuri de pensiuni diferă din perspectiva unghiului de abordare asupra oaspeților. Putem concluziona astfel faptul că pensiunile turistice funcționează într-un regim mai apropriat de cel al hotelurilor, spre deosebire de cel al pensiunilor agroturistice, care favorizează imersia turiștilor în cultura și obiceiurile locale.

Cu toate astea, există anumite prevederi și aspecte comune pentru ambele tipuri de pensiuni, precum:

  • Gama diversificată de servicii și produse suplimentare cu plată sau plată separată:
    • la unitățile de 4 și 5 margarete - cel puțin 15 servicii;
    • la unitățile de 3 margarete - cel puțin 12 servicii;
    • la unitățile de 2 margarete - cel puțin 8 servicii;
    • la unitățile de 1 margaretă - cel puțin 5 servicii. Sursă: Articolul 13

  • Este necesar ca grupurile sanitare să fie în permanență asigurate oaspeților de către operatorul economic (persoana fizică autorizată sau juridică care deține și operează pensiunea). Disponibilitatea posibilităților de igienizare a toaletei/grupurilor sanitare contribuie de asemenea o măsură de sporire a condițiilor pe care le oferă orice formă de primire turistică.

  • Spațiile de servire a mesei trebuie să fie dimensionate în conformitate cu capacitatea de primire a pensiunii, adică, bucătăriile sau sălile să fie dotate și suficient de spațioase pentru a permite prepararea și servirea mesei în condiții decente.
    • În cazul în care pensiunea dispune și de posibilitatea de a asigura aceste servicii și altor persoane care nu sunt cazate, pensiunea este obligată să dețină, astfel, o structură cu funcție de alimentație publică

  • Un alt aspect foarte important aici este faptul că toate unitățile de primire turistică cu funcție de alimentație publică sunt de acum încadrate în două mari categorii:
    • Independente: Acestea sunt formele de alimentație publică care nu sunt aferente pensiunii propriu-zise, dar în ciuda faptului că nu se află în teritoriul pensiunii, unitățile de alimentație publică independente trebuiesc înregistrate și ca fiind de sine stătătoare.
    • Impuse: Pensiunile cu funcție de alimentație publică impusă sunt cele care dețin fie un restaurant, bar, terasă sau orice altă formă de servire a mesei în interiorul perimetrului locației.

2. Criterii de clasificare a pensiunilor

Clasificarea pensiunilor din România Sursă foto: weheartit.com

Clasificarea pensiunilor turistice cât și agroturistice este realizată prin intermediul unui barem foarte ușor de înțeles și aplicat. Baremul se află sub forma unui tabel în cadrul anexei 1.5 iar criteriile suplimentare se regăsesc în anexa 1.5.1 a aceluiași articol de norme metodologice.

Aspectele cele mai notabile ale acestei forme de evaluare sunt următoarele:

  • Anexa 1.5 surprinde criteriile minime obligatorii, iar 1.5.1 pe cele suplimentare
  • Fiecare criteriu are 5 secțiuni pentru fiecare margaretă, astfel, unde se observă însemnul „X" acel criteriu trebuie bifat pentru a primi punctaj spre dobândirea acelui număr de margarete
  • Unde semnul „-" este prezent, acel criteriu nu se încadrează acelei categorii de margarete
  • Numărul de margarete pe care o pensiune îl poate obține este acordat în funcție de măsura în care sunt îndeplinite anumite condiții
  • Criteriile sunt împărțite în 9 categorii care surprind aspecte precum:
    • Starea generală a clădirii
      Se referă la curățenie și întreținere, aspect vizual, facilități de parcare și depozitare, arhitectură cu specific local, etc.
    • Organizarea spațiilor
      Dotările cu mobilier adecvat, accesibilitatea și ușurința de deplasare în cadrul clădirii, spații și facilități corespunzătoare igienizării (Dozatoare de săpun, Uscătoare de mâini, Uscătoare de păr, Odorizante, etc.)
    • Instalații
      Încălzire, canalizare, aer condiționat, apă curentă, iluminat și electricitate
    • Număr de locuri/cameră
      Se poate observa cum doar pensiunile de sub 4 stele dispun de mai mult de două locuri/cameră
    • Echipare sanitară
      Existența grupurilor sanitare în fiecare cameră (Cadă/cabină de duș, lavoar. WC)
    • Dotarea camerelor
      Existența și calitatea diferitelor piese de mobilier cât și facilități de confort în camerele oaspeților
    • Dotarea bucătăriilor
      Vase, ustensile și diverse posibilități de preparare și depozitare a hranei
    • Telefon și posibilități de comunicație
      Existența minimă a unui telefon mobil sau fix
    • Criterii minore adiționale
      Surse de ingrediente, anexe ale animalelor, calificare în cadrul conducerii
  • Criteriile suplimentare sunt împărțite la rândul lor în 5 categorii:
    • Sisteme de management
    • Acest lucru se referă la implementarea unor sisteme standardizate care să reglementeze și să faciliteze demersul activității pensiunii atât pentru o conducere eficientă cât și pentru siguranța oaspeților.
    • Construcții, aspect general și echipare exterioară
    • Amenajări și dotare a spațiilor
    • Dotarea bucătăriei
    • Protecția turiștilor
      Polițe de asigurare și măsuri de prevenire a incidentelor nedorite
  • Se poate observa cum criteriile sustenabile și măsurile de siguranță cântăresc foarte mult la dobândirea unui număr de margarete de 4 respectiv 5
  • Punctajul obținut în cadrul anexei 1.5.1 este adăugat criteriilor din anexa 1.5, astfel, punctajul total va fii împărțit în 4 praguri:
    • Sunt necesare 50 de puncte pentru a obține 2 margarete
    • 90 de puncte sunt necesare pentru a obține 3 margarete
    • Pentru 4 margarete sunt necesare 130 de puncte
    • 5 margarete necesită 160 de puncte

3. Condițiile oferite în funcție de numărul de margarete

Clasificarea pensiunilor din România
Sursă foto: Shutterstock.com

Criteriile după care sunt clasificate pensiunile reprezintă un punct de referință foarte important pentru a afla la ce să te aștepți ca turist atunci când vrei să alegi o pensiune. Astfel, dacă mai sus am văzut care sunt aceste criterii, în continuare vei putea vedea mult mai concret care sunt condițiile la care să te aștepți atunci când vezi de câte stele dispune atât o pensiune turistică cât și agroturistică.

Pentru a putea vizualiza cât mai ușor aceste lucruri, pe baza datelor oficiale din cadrul acestor anexe, facilitățile regăsite în cadrul categoriilor de mai sus vor fi mai ușor de recunoscut în funcție de numărul de margarete sub forma tabelului simplu din anexa 1.5:

Criterii minime obligatorii

Pensiuni

TURISTICE

AGROTURISTICE

Margarete

Margarete

5

4

3

2

1

5

4

3

2

1

1. Starea generală a clădirii (exterior, interior):

- aspect

foarte bun

x

x

-

-

-

x

x

-

-

-

bun

-

-

x

x

x

-

-

x

x

x

- firmă luminoasă sau iluminată privind

însemnele distinctive cu tipul, denumirea

și categoria de clasificare a unității

x

x

-

-

-

x

x

-

-

-

- însemnele distinctive privind tipul,

denumirea și categoria de clasificare a

unității

-

-

x

x

x

-

-

x

x

x

- clădirile, inclusiv anexele gospodărești,

să fie curate și bine întreținute

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- să se încadreze în stilul arhitectural

cu specific local

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- căile de acces proprii și spațiile

înconjurătoare să fie bine întreținute

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- curte proprie cu spații verzi

x

x

x

-

-

x

x

x

x

x

- amenajări în aer liber pentru odihnă și

relaxare (chioșcuri, pavilioane, terase

acoperite, etc.)

x

x

x

-

-

x

x

-

-

-

- garaj sau adăpost acoperit

x

-

-

-

-

-

-

-

-

-

- parcare proprie

x

x

-

-

-

x

x

-

-

-

2. Organizarea spațiilor:

- accesul în camerele de dormit și în

grupurile sanitare să fie direct, fără a

se trece prin alte camere folosite pentru

dormit

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- spații corespunzătoare și igienice,

pentru prepararea mesei, dotate cu echipa=

mente de preparare și conservare a

alimentelor

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- sufragerie dotată cu mobilier adecvat,

de calitate superioară și cu inventar de

servire de calitate

x

x

-

-

-

x

x

-

-

-

- salon cu suprafața minimă de ... mp

20

-

-

-

-

20

-

-

-

-

Suprafața minimă a camerelor (mp)

- cameră cu 1 loc

14

13

10

8

8

14

13

10

8

8

- cameră cu 2 locuri

16

14

12

10

10

16

14

12

10

10

- cameră cu 3 locuri

-

-

17

15

13

-

-

17

15

13

- cameră cu 4 locuri

-

-

-

-

16

-

-

-

-

16

- dormitorul din apartament/garsonieră

16

14

12

10

10

16

14

12

10

10

- salonul din apartament

16

14

12

10

10

16

14

12

10

10

- spațiu pentru servirea mesei, dotat cu

mobilier (mese, scaune, banchete) și

inventar de servire

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- camere cu grup sanitar propriu

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- grup sanitar comun*)

-

-

-

x

x

-

-

-

x

x

*) la pensiunile turistice/agroturistice de 1 margaretă se admit în WC uscate și spălătoare exterioare

alimentate la surse naturale din rezervoare)

3. Instalații:

- încălzire centrală sau cu gaze la sobă de

teracotă, mai puțin la unitățile sezoniere

estivale

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- încălzire cu sobă de teracotă sau cu alte

echipamente admise de normele P.S.I.

-

-

-

x

x

-

-

-

x

x

- sursă de încălzire în camerele de baie

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- instalație de apă curentă caldă/rece la

bucătărie

x

x

x

x

-

x

x

x

x

-

- instalație de apă curentă

-

-

-

-

x

-

-

-

-

x

- aer condiționat exclusiv pentru

pensiunile aflate pe litoral și în

Delta Dunării*)

x

x

-

-

-

x

x

-

-

-

*) La categoria 4 margarete criteriul este obligatoriu pentru pensiunile clasificate după intrarea în

vigoare a prezentelor norme metodologice

- racord la rețeaua publică de canalizare

sau la mijloace proprii de colectare și

epurare

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- iluminat electric, în spații comune și

în spațiile de cazare

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

4. Număr maxim de locuri într-o cameră

2

2

3

3

4

2

2

3

3

4

5. Echipare sanitară:

- camerele dispun de grup sanitar propriu

(cadă sau cuvă/cabină duș, lavoar și WC)

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

Grup sanitar comun compus din:

- 1 cabină WC la 10 locuri*)

-

-

-

x

x

-

-

-

x

x

- 1 spălător cu un lavoar cu apă curentă

caldă/rece la 10 locuri**)

-

-

-

x

x

-

-

-

x

x

- 1 cabină duș cu apă caldă/rece la

10 locuri/separat pe sexe

-

-

-

x

x

-

-

-

x

x

*) La pensiunile turistice și pensiunile agroturistice din mediu rural de o stea/margaretă poate exista

și WC uscat.

**) Spălătorul poate fi și în aer liber.

6. Dotarea camerelor:

- mobilier uniform ca stil și de calitate

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- pat cu saltea și salteluță de protecție

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- pilotă, sau alte mijloace cu funcțiuni

similare, cu cearșaf

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- perne mari

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- cearșaf pentru pat

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- cuvertură de pat

x

x

x

x

-

x

x

x

x

-

- masă și scaune

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- dulap sau spații amenajate pentru haine,

cu umerașe

x

x

x

x

-

x

x

x

x

-

- cuier

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- oglindă

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- veioză sau aplică la capătul patului

x

x

x

x

-

x

x

x

x

-

- prosoape pentru față (1 bucată/persoană)

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- prosoape pentru baie (1 bucată/persoană)

x

x

x

x

-

x

x

x

x

-

- perdele și draperii/alte mijloace de

obturare a luminii

x

x

x

x

x

x

x

x

-

-

- mijloace de protecție împotriva

insectelor

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- pahare

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- vază pentru flori sau aranjament floral

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- televizor în cameră cu recepție canale TV

x

x

-

-

-

x

x

-

-

-

- televizor în spații comune cu recepție

canale TV

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- posibilitate conexiune internet în salon

x

-

-

-

-

x

-

-

-

-

Garsonierele și apartamentele vor avea în plus:

- canapea de 2 sau 3 persoane

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- fotolii sau demifotolii

x

x

x

x

-

x

x

x

-

-

- scaune

-

-

-

-

x

-

-

-

x

x

- masă sau măsuță

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- frigider

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- set de pahare pentru apă, vin, coniac

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- perdele și draperii/alte mijloace de

obturare a luminii

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

7. Dotarea bucătăriilor:

- plită electrică sau cu gaze

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- mașină de gătit sau reșou electric cu

minim două ochiuri

-

-

-

x

x

-

-

-

x

x

- cuptor cu microunde, cafetieră

x

x

-

-

-

x

x

-

-

-

- vase și ustensile de bucătărie din inox

x

x

x

-

-

x

x

x

-

-

- vase și ustensile de bucătărie

-

-

-

x

x

-

-

x

x

x

- echipamente pentru păstrarea prin frig

a alimentelor

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

8. Telefon la dispoziția turiștilor

(minimum un telefon mobil sau fix)

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

9. Alte criterii:

- anexele gospodărești pentru creșterea

animalelor și păsărilor vor fi amplasate și

întreținute astfel încât să nu creeze

disconfort pentru turiști

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- animalele de la care provin lactatele să

fie atestate ca sănătoase, iar produsele

din carne să fie examinate

sanitar-veterinar

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- alimentele să provină de la producători

locali autorizați

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- minimum o persoană să fie absolventă a

unui curs de formare în domeniu cel puțin

administrator pensiune turistică

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

- criterii suplimentare de evaluare [anexa

nr. 1.5.1] - puncte

160

130

90

50

-

160

130

90

50

-

Tabelul este suplementat de către criteriile din anexa 1.5.1

CRITERII SUPLIMENTARE*)

*) Se punctează numai criteriile care nu sunt obligatorii pentru

categoria respectivă.

Puncte

1. Sisteme de management

- implementarea unui sistem de management al calității

25

- implementarea unui sistem de management de mediu

25

- implementarea unui sistem de management al siguranței alimentelor

25

- implementarea unui sistem de management pentru sănătate și

securitate ocupațională

25

- obținerea etichetei ecologice

25

2. Construcții, aspect general și echipare exterioară

- drum carosabil până la poarta pensiunii

3

- semnalizare de la șoseaua principală

2

- situarea într-o zonă nepoluată fonic, vizual sau olfactiv

6

- iluminat exterior

3

- izolarea fonică a clădirii

6

- ambianța generală a exteriorului:

● aspectul foarte bun al construcțiilor

5

● aspectul foarte bun al anexelor gospodărești

5

● amenajarea corespunzătoare a spațiilor exterioare (curte,

grădină, livadă, spații amenajate în aer liber pentru

divertisment)

5

3. Dotarea spațiilor și alte amenajări

- instalații de energie alternativă funcționale și care asigură

minimum 5% din consumul general

20

- izolarea fonică între camere și spațiile comune

8

- salon de primire - living cu spațiu amenajat pentru deconectare,

lecturare, conversație

10

- televizoare cu recepție canale TV în toate camerele

3

- șemineu

6

- bibliotecă (cărți, reviste, ziare, albume etc.)

5

- dotare cu jocuri de societate (șah, table, remi, cărți de

joc etc.)

4

- biliard

4

- tenis de masă

4

- aer condiționat

10

- telefon în fiecare cameră

5

- decorarea de ansamblu a interiorului

10

- calitatea mobilierului, armonia culorilor

10

- posibilitate de conexiune la internet

10

- masă și fier de călcat

2

- mașină automată de spălat rufe

5

- uscător de păr

2

- grătar în aer liber

3

- locuri de joacă amenajate pentru copii

7

- sală de fitness

10

- saună, jacuzzi

10

- piscină în aer liber

15

- piscină acoperită

20

- terenuri de sport proprii sau intermediare la terți

12

- obiecte și echipamente pentru practicarea sporturilor (schiuri,

sănii, biciclete, ambarcațiuni, echitație etc.)

13

- personal calificat pentru practicarea sporturilor de agrement

10

- aparat CD, DVD

2

- antenă TV satelit sau cablu

2

- posibilități de participare ca divertisment la unele activități

gospodărești

10

- acces la computer

5

4. Dotarea bucătăriilor

- unitate de alimentație publică (după caz)

20

- vase de bucătărie din inox

10

- veselă și ustensile de bucătărie de bună calitate,

nedesperecheate, în număr corespunzător capacității de cazare

6

- aparatură electrică:

● robot-mixer

3

● cafetieră

3

● cuptor cu microunde

6

● hotă

3

● mașină de spălat vase

10

● toaster (prăjitor de pâine)

3

5. Protecția turiștilor

● Deținerea poliței de asigurare de răspundere civilă a

structurilor de primire turistice

30

Total punctaj realizat



Din aceste tabele putem deduce următoarele lucruri:

  • Calitatea condițiilor și a serviciilor crește cel mai semnificativ pentru 4 și respectiv 5 margarete
  • Facilități standard precum bucătăria sau baia de cele mai multe ori sunt la comun pentru pensiuni cuprinse între 1-3 margarete
  • Diferențele cele mai mari dintre pensiunile turistice și agroturistice se pot vedea în categoria de 3 margarete, care este de altfel și cea mai numeroasă
  • Pensiunile de 4 și 5 stele indică faptul că aceste unități dispun de standarde de calitate, condiții ce respectă intimitatea și nevoia de spațiu personal
  • În mod realist, nu există o diferență foarte mare între ceea ce poate oferi o pensiune de 4-5 margarete față de una de 3 dincolo de facilități precum internet, TV, spațiu sau locație
  • Sustenabilitatea serviciilor și standardizarea acestora la normele europene cântărește foarte mult la acordarea numărului de margarete
  • Concordanța cu motivele arhitecturale specifice locației, serviciile specifice cât și preparatele culinare locale, de asemenea, au o pondere foarte mare în ceea ce privește numărul de margarete
  • O diferență majoră între pensiunile de 4 și 5 margarete constă în calitatea întreținerii curățeniei și a standardelor de igienă, astfel produsele de curățenie profesionale sunt un indicator foarte bun pentru faptul că locația își respectă oaspeții

4. Cum poți obține o certificare a condițiilor pensiunii tale și de ce documente ai nevoie?

Clasificarea pensiunilor din România
Sursă foto: Shutterstock.com

Conform datelor furnizate de către portalul ministerului turismului, există trei documente standardizate de care aveți nevoie pentru a vă certifica pensiunea.
Aceste trei documente constau în:

În cadrul acestor documente se poate observa faptul că este necesară completarea câmpurilor cu categoria de clasificare, în acest caz, categoria de clasificare se referă la numărul de margarete pe care îl are pensiunea. Certificarea acestei categorii de clasificare se realizează prin intermediul celor trei documente ce au în vedere fiecare element de componență al încadrării în categorii: Tipul de pensiune, numărul de margarete și facilitățile disponibile (funcție de alimentație publică, grupuri sanitare, accesibilități etc.)

A înțelege mai multe despre categoria de clasificare a unei pensiuni poate oferi o mulțime de avantaje atât unui potențial oaspete cât și unui așa zis operator economic. Conformitatea cu standardele de calitate a serviciilor pe care categoriile de clasificare le presupun, nu fac decât să îmbunătățească imaginea pensiunii prin încrederea pe care o induce astfel. Acest lucru este cu atât mai important pe măsură ce imaginea, reputația și vizibilitatea devin obiective cheie pentru dezvoltarea unui astfel de business în această industrie ospitalieră.


Portofoliu clienti
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
  • Portofoliu clienti Arli Co
ARLI CO

Vitan Business Center
Str. Brânduşelor 2-4, sector 3, Bucureşti
Tel: 021/ 320.63.64; 0742 176 622
office@arli.ro
vanzari@arli.ro

Copyright © 2017 ARLI CO SRL. Toate drepturile rezervate. Termeni și condiții Design web și programare. Web hosting.